X
تبلیغات
یادداشتهای روزانه یک گیاهخوار - برنامه غذای هفتگی گیاه خواری
یادداشتهای روزانه یک گیاهخوار
BE VEGAN, MAKE PEACE وگان باشید صلح را برقرار کنید

 
تاريخ : چهارشنبه بیست و هشتم دی 1390

خیلی از دوستان همیشه ازمن می پرسند شما گیاهخوارها چی می خورید و خیلی های دیگه هم که دوست دارند گیاهخواری کنند می گن چی بخوریم و چند تایی هم از خوانندگان وبلاگ بهم ایمیل زدند که یک برنامه هفتگی گیاهخواری براشون بنویسم. من هم پس از مدتها چیزی ننوشتن گفتم وبلاگ رو با پست تقریباً مهمی بروز کنم این شد که تصمیم گرفتم این برنامه هفتگی رو به همراه لینک دستورات غذایی شون براتون بنویسم.

چند تا نکته در مورد این برنامه باید بهتون بگم:

۱-برای تأکید مجدد باید بگویم که غذاهایی زیر همگی وگان هستند یعنی بدون هیچ گونه محصولات حیوانی اعم از شیر، عسل، کره و ...تهیه می شوند.

۲-من این برنامه رو بر اساس میزان ارزش غذایی که در طول هفته افراد باید کسب کنند ننوشتم فقط تقریباْ بر اساس یک برنامه روتین یک خانواده ای که چند سال گیاهخوارن نوشتم.

۳- برای نهار خورشت ها رو می تونید یا با برنج یا با نان میل کنید.

۴- غذاهای گیاهی زیادی توی اینترنت هست من غذاهایی رو براتون انتخاب کردم که یا خودم درستشون کردم یا تستشون کردم و مطمئنم که دستورات خوب و خوشمزه ای هستند.سعی کردم از سایت های مختلف دستورات غذایی رو براتون لینک شو بذارم که با سایت های مختلف غذاهای گیاهی هم آشنا بشید.من معمولا صبحانه ها فقط میوه می خورم ولی برای دوستانی که میوه برای صبحانه دوست ندارند پیشنهاداتی نوشتم. 

صبحانه

نهار

عصرانه

شام

شنبه

پنیر سویا با گردو و سبزی تازه

خورشت گل کلم

کاپ کیک پرتقالی

هموس یا

 ماست و  خیار خام وگان

۱شنبه

شیک موز با کره بادام

خورشت کرفس گیاهی

شکلات گیاهی

سمبوسه با سویا

۲شنبه

ترکیب شیره و ارده با نان

پلو مخلوط گیاهی

شیرینی گردویی

کتلت زنجبیل و لوبیا چیتی

۳ شنبه

پودینگ شکلاتی 

خوراک دال عدس

فرنی

میرزا قاسمی گیاهی یا           کبه(غذای لبنانی)

۴شنبه

 عسل خرما با نان سوخاری

آبگوشت گیاهی

کیک موز

سوسیس بندری

۵ شنبه

پودینگ با شیر نارگیل 

هویج پلو

شیرینی نارگیلی

سبزیجات بخار پز

جمعه

حلیم گیاهی 

خورشت قیمه

رنگینک

خوراک ماش

 وقتی داشتم این برنامه را تنظیم می کردم به مطلب جالبی از دکتر زرین آذر در مورد چگونگی شروع گیاهخواری برخورد کردم که مطلب بسیار جالبی برای دوستانی است که نمی دونند گیاهخواری رو چطوری و از کجا شروع کنند. از کجا شروع کنم؟

پنیر  سویای شرکت بکر را می تونید از فروشگاههای گیاهخواری تهیه کنید. پنیر سویای که توفو هم گفته می شه از لوبیای سویا تهیه می شه و غیر لبنی است. خصوصیت پنیر شرکت بکر نسبت به پنیر توفوهای خارجی اینه که مطابق با سلیقه ایرانی ها درست شده. من که پنیر توفوی خارجی دوست ندارم ولی از پنیر سویای شرکت بکر خوشم می یاد.

عسل خرما رو هم می تونید توی فروشگاه های گیاهی پیدا کنید یا فروشگاههایی که محصولاتی برای افراد دیابتی می فروشند خیلی خیلی خوشمزه است حتماً امتحانش کنید.

چند تا از همکارانم که به غذای گیاهی علاقه پیدا کردند از این کتاب آشپزی خیلی استفاده کردند لینکشو برای دانلود دوباره براتون می ذارم.

                                                      دانلود کتابچه آشپزی گیاهی





ارسال توسط لی لی

شارژ ایرانسل

تفریح و سرگرمی

دانلود